Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

گم گشته

گم گشته: 

 

 

خشم ِتوفــــان روبـــرو، درد ِپنهـــان پشت ِسر 

 

در سیاهی هر طرف، ترس و وحشت  پا به سر 

 

می روم بی پارو، در شمــــالم یـــا جنوب؟ 

 

آسمان هم بی نشان، رو به مطلع یا غروب؟ 

 

.... 

  

پهنه ای ناآرام هر طرف غرّش ِمـــوج 

 

لحظه ای در رأس و درّه ای بعد از اوج 

 

من شراع ِقلب ِخود واداده ام 

 

در میــان ِ موج ها افتاده ام. 

 

 

 

با دلی محزون و چشم هایی خسته 

 

ساحلی بس دور و قایقی بشکسته 

 

یک جهان آشوب و یک بغل آرامش 

 

تا افق در جنگ و با صدا در رامش 

 

در میان ِآشوب قلب ِمن بی بلوا 

 

تا سحر تاریکی، چشم ِشب بی پروا 

 

من شراع ِقلب خود واداده ام 

 

در میـــان ِموج ها افتاده ام. 

 

 

 

هر کسی در این موج، وادی ِقهرزده 

 

دشنه ها بر گـُرده، تیغ ها زهـــرزده 

 

ترس ِایمان دارد غـُربتی ناعـــاقل 

 

وحشتی سرتاسر بی گدار و ساحل 

 

سوسوی فانوسی چشم ِمن می جوید 

 

این میان لب هایم " یا خدا" می گوید 

 

من شراع ِ قلب ِخود واداده ام 

 

در میـــــان ِموج ها افتاده ام. 

 

 

 

تا سحر تن در آب هم چنان می لرزم 

 

از خودم می پرسم: من به این می ارزم؟ 

 

تا به خود می آیم، خشم ها خوابیده 

 

بر من و بر دریـــا مهــــرگان تابیده 

 

قایقم بشکسته دی شب از آن توفان 

 

گیجم و گم گشته، سیرم از این زندان 

 

من شراع ِقلب ِخود واداده ام 

 

در میــــان ِموج ها افتاده ام. 

 

 

تبریز/ خردادماه 86 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سپیده یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 15:31

شعرهای خودت را بسیار دوست دارم خیلی زیبا بود دستت درد نکند .

جیمبو یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 10:18

دست در حلقه ی آن زلف دو تا نتوان کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد