Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

بعدها: فروغ فرخ زاد

  بعدهــــــا: 

 

    مرگ من روزی فرا خواهد رسید: 

 

     در بهاری روشن از امواج نور 

 

     در زمستانی غبارآلود و دور 

 

     یا خزانی خالی از فریاد و شور 

 

     ....

 

  .... 

  مرگ من روزی فرا خواهد رسید: 

 

  روزی از این تلخ و شیرین روزها 

 

  روز پوچی همچو روزان دگـــــر 

 

  سایه ای ز امروزها، دیروزها! 

 

 

 

  دیدگانم همچو دالان های تار 

 

  گونه هایم همچو مرمرهای سرد 

 

  ناگهان خوابی مرا خواهد ربود 

 

  من تهی خواهم شد از فریاد درد 

 

 

 

  می خزند آرام روی دفترم 

 

  دست هایم فارغ از افسون شعر 

 

  یاد می آرم که در دستان من 

 

  روزگاری شعله می زد خون شعر 

 

 

 

  خاک می خواند مرا هر دم به خویش 

 

  می رسند از ره که در خاکم نهند 

 

  آه شاید عاشقانم نیمه شب 

 

  گل به روی گور غمناکم نهند 

 

 

 

  بعد من ناگه به یک سو می روند 

 

  پرده های تیره ی دنیای من 

 

  چشم های ناشناسی می خزند 

 

  روی کاغذها و دفترهای من 

 

 

 

  در اتاق کوچکم پــــا می نهد 

 

  بعد من، با یاد من بیگانه ای 

 

  در بر آیینه می ماند به جای 

 

  تار مویی، نقش دستی، شانه ای 

 

 

 

  می رهم از خویش و می مانم ز خویش 

 

  هر چه بر جا مانده ویـــــران می شود 

 

  روح من چون بادبان قایقی 

 

  در افق ها دور و پنهان می شود 

 

 

 

  می شتابند از پی هم بی شکیب 

 

  روزها و هفته ها و ماه ها 

 

  چشم تو در انتظار نامه ای 

 

  خیره می ماند به چشم راه ها 

 

 

 

  لیک دیگر پیکر سرد مرا 

 

  می فشارد خاک دامنگیر خاک! 

 

  بی تو، دور از ضربه های قلب تو 

 

  قلب من می پوسد آن جا زیر خاک 

 

 

 

  بعدها نام مرا باران و بـــــاد 

 

  نرم می شویند از رخسار سنگ 

 

  گور من گمنام می ماند به راه 

 

  فارغ از افسانه های نام و ننگ! 

 

 

 

فروغ فرخ زاد 

 

1958/ مونیخ 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
Ali دوشنبه 16 اسفند 1389 ساعت 19:58

Incredible ,shared it on facebook. thx.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد