Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

نافرمانی می کنم(‌Başkaldırıyorum): احمد کایا

:Başkaldırıyorum 

  نافرمانی می کنم: 

 

  (این جمله در ترکی به معنای سر بلند کردن، سر بالا 

  

  نگاه داشتن و به گونه ای نافرمانی کردن است از 

  

  روی افتخار،سر خم نکردن هم معنی می دهد.) 

Cevap veriyorum 

Eli böğründe analardan 

Mahpuslardan ve acılardan 

Çokça bahs ediyorum çünkü 

Başını kuma saklıyanlardan tiksindim 

.Başkaldırıyorum 

   جواب می دهم: 

 

  از مادرانی که دست بر کمر دارند 

 

  از زندان ها، و تلخی ها 

 

  بیشتر سخن می گویم زیرا که: 

 

  از آنان که سر بر خاک دارند چندشم می شود. 

 

  نافرمانی می کنم. 

 ‌‌

 

 

Ve söz veriyorum 

Kırmızı rujlu sokakların 

Aşağılık pazarlıkların 

Adı anılmayacak benle 

Bir çiçeğim halk ormanında 

Fışkırdım.Başkaldırıyorum  

   و قول می دهم که: 

 

  کوچه هایی که رژ سرخ بر لب دارند 

 

  و نیز چانه زدن های محقر(!!) 

 

  نام شان با من تداعی نخواهد شد 

 

  گلی هستم در جنگل خلق؛ 

 

  فوران کردم؛ نافرمانی می کنم. 

 

Ben bir bıçak ucuyum 

Kavga vermiş halkına 

Başkaldırıyorum hey 

.Varın benim farkıma 

  من نوک کاردی هستم 

 

  که نشان از جدال خلقم دارم 

 

  نافرمانی می کنم، هی 

 

  تفاوتم را دریابید. 

 

 

Yine söylüyorum 

Gözü bağlanmış korkulardan 

Yasaklardan baskılardan 

Asla irkilmiyorum çünkü 

Kan emici yarasadan çıldırdım  

Başkaldırıyorum.Yemin ediyorum 

   

دوباره می گویم: 

 

  از ترس هایی که دیده گان شان بسته شده 

 

  از قدغن ها، از هجوم ها 

 

  به هیچ وجه یکه نمی خورم زیرا که: 

 

  از خفاش خون آشام دیوانه شدم 

 

  نافرمانی می کنم؛ قسم می خورم که: 

 

 

Üç kağıtçının pezevengin 

Teslimiyetin ve mihnetin 

Yolu uğramayacak bana 

Bir dalgayım halk denizinde 

Köpürdüm.Başkaldırıyorum 

 

  راه چند کاغذ چی و جاکش 

 

  راه تسلیم و گردن نهادن و رنج کشیدن 

 

  به من نخواهد رسید. 

 

  موجی هستم در دریای خلق؛ 

 

  کف آلوده شدم. نافرمانی می کنم. 

 

Ben bir namlu ağzıyım 

Omuz vermiş halkına 

Başkaldırıyorum işte 

.Herkes varsın farkına 

  من دهانه ی لوله ی تفنگی هستم 

 

  که قنداقش بر شانه ی خلق خویش است 

 

  اینک نافرمانی می کنم 

 

  هرکس تفاوت خویش را دریابد. 

 

 

Söz:Yusuf.Hayaloğlu 

Müzik:Ahmet.Kaya  

 

 

لینک دانلود آهنگ 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
چکاوک سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 23:32 http://khorshide_mashregh.mihanblog.com/

به یادتان هستم



بی هیچ بهانه....

امین سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 19:44 http://www.me-me-me.blogfa.com

سلام زیباست.
دست گلت درد نکنه.
اپم
[گل][گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد