Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

زمستان:مهدی اخوان ثالث

 

  زمستـــــان: 

 

 

  سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت 

 

  سرها در گریبانست. 

 

  کسی سر بر نیارد کرد 

 

  پاسخ گفتن و دیدار یاران را 

 

  نگه جز پیش پا را دید نتواند 

 

  که ره تاریک و لغزانست. 

 

  و گر دست محبت سوی کس یازی 

 

  به اکراه آورد دست از بغل بیرون؛ 

 

  که سرما سخت سوزانست. 

 

  .... 

  .... 

   

  نفس کز گرمگاه سینه می آید برون 

 

  ابری شود تاریک 

 

  چو دیوار ایستد در پیش چشمانت 

 

  نفس کاینست، پس دیگر چه داری چشم 

 

  ز ِچشم ِدوستان ِدور یا نزدیک؟! 

 

 

 

  مسیحای جوانمرد من! 

 

  ای ترسای پیر ِپیرهن چرکین! 

 

  هوا بس ناجوانمردانه سرد است... آی... 

 

  دمت گرم و سرت خوش باد! 

 

  سلامم را تو پاسخ گوی، در بگشای! 

 

 

 

  منم من، میهمان هر شبت، لولی وش مغموم 

 

  منم من، سنگِ تیپا خورده ی رنجور 

 

  منم، دشنام پستِ آفرینش، نغمه ی ناجور! 

 

 

 

  نه از رومم، نه از زنگم، همان بیرنگِ بیرنگم! 

 

  بیا بگشای در، بگشای، دلتنگم! 

 

  حریفا! میزبانا! 

 

  میهمان ِسال و ماهت پشت در چون موج می لرزد 

 

  تگرگی نیست، مرگی نیست 

 

  صدایی گر شنیدی، صحبت سرما و دندان است. 

 

 

 

  من امشب آمدستم وام بگذارم 

 

  حسابت را کنار جـــام بگذارم 

 

  چه می گویی که بیگه شد؛ سحر شد؛ بامداد آمد؟  

  فریبت می دهد 

 

  بر آسمان این 

  

  سرخی بعد از سحرگه نیست 

 

  حریفا! گوش سرما برده است این 

 

  یادگار ِسیلی ِسردِ زمستانست. 

 

  و قندیل سپهر تنگ میدان 

 

  مرده یا زنده 

 

  به تابوتِ ستبر ِنـُه توی ِمرگ اندود پنهانست 

 

  حریفا! رو چراغ باده را بفروز 

 

  شب با روز یکسانست! 

 

 

 

  سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت 

 

  هوا دلگیر، درها بسته، سرها در گریبان 

 

  دست ها پنهان؛ 

 

  نفس ها ابر، دل ها خسته و غمگین 

 

  درختان اسکلت های بلور آجین 

 

  زمین دلمرده، سقفِ آسمان کوتاه 

 

  غبارآلوده مهر و مــــاه 

 

  زمستانست. 

 

 

 

مهدی اخوان ثالث(م.امید) 

 

۱۳۳۴ 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
ماریا پنج‌شنبه 30 دی 1389 ساعت 17:11 http://bahar-sabz.mihanblog.com

میون دیوار سنگی دوتا بنجره اسیرن
دوتا خسته دوتا تنها
یک شون تو یکی شون من
دل من بی دیوار وبراز نورخداست
دلم من عاشق باران بی چتر
دلم عاشق هستی و همه ست
اگر بنجره ای در خانه است
بنجره بهانه ایست که ترا بنگرم در کوچه ی عشق

امین چهارشنبه 29 دی 1389 ساعت 22:13 http://www.me-me-me.blogfa.com

سلام.خوبین؟؟؟من زیاد خوب نیستم.
اپم.
اپ امروز با بقیه فرق میکنه.
خواهش میکنم تا اخرش بخون.
اپی که شاید شما رو هم تحت تاثیر قرار بده.منتظرم.
خواهش میکنم احساستون رو وقتی مطلبو خوندین بهم بگین.
البته فاتحه یادتون نره تو دلتون.
مرسی

سپیده چهارشنبه 29 دی 1389 ساعت 14:17

سلام عزیزم به خودت متکی باش و جز خدا امید دوستی از کسی نداشته باش که بد زمانه ای شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد