Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

مهمان یکشبه(اردلان سرفراز)

   

   مهمان یکشبه 

 

  

    با یاد عزیزانم 

 

   این قوم پریشانم 

 

   با زخم تن و جانم 

 

   می آیم و گریانم 

 

  از خانه ی ویرانم 

 

  با حسرت پنهانم 

 

  می آیم و می دانم 

 

  من یک شبه مهمانم 

 

  .... 

.... 

 

  گه یوسف تبعیدی 

 

  در حسرت کنعانم 

 

  گه هم نفس یعقوب 

 

  آن پیر ِ پریشانم 

 

  تا مرهم پیراهن 

 

  بر زخم دو چشمانم 

 

  در دایره ی حسرت 

 

  می چرخم و می خوانم 

 

  من یکشبه مهمانم؛ من یکشبه مهمانم 

 

 

  ای هر نفست خورشید 

 

  در ظلمت این تبعید 

 

  ای مرهم تو امید 

 

  بر زخم تن و جانم 

 

  ای دست تو آسایش 

 

  ای پاسخ هر خواهش 

 

  تو ساحل آرامــــش 

 

  من موج ِ پریشانم 

 

  آهنگ سفر کردم؛ رو سوی تو آوردم 

 

  اما دل من آن جاست؛ در جمع عزیزانم 

 

 

  بر من تو ببخش ای یار 

 

  ای بخشش تو بسیــــار 

 

  شـــــاید دگری دیــــدار 

 

  هرگز نشــــود تکــــرار 

 

  آهنگ سفر کردم؛ رو سوی تو آوردم 

 

  اما دل من آن جاست؛ در جمع عزیزانم. 

 

 

 

اردلان سرفراز/ آلمان ۱۳۶۳.


لینک دانلود آهنگ


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد