Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

Alkaya(شعر و ترانه/ ترجمه ترانه های ترکی)

پرواز را به خاطر بسپار....

?Nerden bileceksiniz (از کجا خواهید دانست؟!): احمد کایا

?Nerden Bileceksiniz 

   

  از کجا خواهید دانست؟ 

Üstüm başım toz içinde 

Ölüm arkam pos içinde  

Sakallarım pas içinde 

    

  سر و رویم درون غبار. انتهای مرگم  درون تفاله. ریش هایم درون زنگار 

 

?Siz benim nasıl yandığımı nerden bileceksiniz 

     

  شما چگونه سوختن مرا از کجا خواهید دانست؟

.... 

 

.... 

Bir fidandım derildim 

Fırtınaydım duruldum 

Yoruldum çok yoruldum 

   

  نهالی بودم که چیده شدم. توفانی بودم که راکد شدم. خسته شدم بسیار خسته شدم 

 

?Siz benim neler çektiğimi nerden bileceksiniz 

    

  شما چه ها کشیدن مرا از کجا خواهید دانست؟ 

 

Taş duvarlar yıkıp geldim 

Demirleri söküp geldim 

Hayatımı yakıp geldim; hey 

   

  دیوارهای سنگی فروریختم و آمدم. آهن ها را کاویدم و آمدم 

 

  زندگیم را سوزاندم و آمدم 

 

?Siz benim neden kaçtığımı nerden bileceksiniz 

   

  شما از چه گریختن مرا از کجا خواهید دانست؟ 

 

 

Gökte yıldız söner şimdi 

Annem beni anar şimdi 

Sevdiğim var kanar şimdi 

   

  ستاره در آسمان خاموش می شود اکنون. مادرم مرا درک می کند اکنون 

 

  یاری دارم که باورم دارد. 

 

?Siz benim niye içtiğimi nerden bileceksiniz 

   

  شما از چه نوشیدن مرا از کجا خواهید دانست؟ 

 

Bir pınardım kan oldum 

Yol kenarı han oldum 

Yandım ah ziyan oldum 

   

  چشمه ای بودم و خونین شدم. کاروانسرای کنار راهی شدم 

 

  سوختم آه هدر شدم 

 

?Siz benim neden susduğumu nerden bileceksiniz 

   

  شما از چه خاموشی مرا از کجا خواهید دانست؟ 

 

Ben ardımda yaş bıraktım 

Ağlayan bir eş bıraktım 

Sol yanımı boş bıraktım; hey 

   

  من در پشت سر اشک رها کردم. همسری گریان رها کردم 

 

  سمت چپم را خالی کردم(کنایه از بی احتیاطی و عدم آینده نگری) 

 

?Siz benim kime küsdüğümü nerden bileceksiniz 

    

  شما از که قهر کردن مرا از کجا خواهید دانست؟ 

 

 

AHMET.KAYA


لینک دانلود آهنگ

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد